onsdag 7. desember 2011

Trolldeig og stempeltrykk er lik julepynt/ dekor!


Jeg må si meg enig at hjemmelaget julepynt er 
veldig sjarmerende, og her kommer det en idè fra meg til deg:




Over her ser dere trykk i trolldeig!
Jeg hadde lyst til å lage noe med leire, og jeg kom over noe som heter femoleire.
Jeg ser på mange blogger at dette er velkjent, med for meg er dette noe nytt.

Før julemarkedet ville jeg gjerne lage noe av femoleire, men jeg hadde verken tid
eller lyst til å bruke mer tid og penger på noe jeg 
ikke hadde i hus!
Hmmmm.... hva kan jeg bruke da....?

Jo, trolldeig!
Funker som  bare det!
Klart, den hvite delikate fargen og renheten blir det jo ikke over produktet, men sjarmen-
den finnes! :)




Trykket er fra stempel!
Kanten malte jeg med hvit maling.
Sløyfebånd må til:)
Kjempegreit og veldig enkelt å gjøre:

Kjevle ut trolldeigen
Trykk stempel ned i deigen
Skjær ut rundt.

Trolldeigoppskrift:

1 del vann
1 del salt
2 deler hvetemel
1 ss matolje

Kos deg, og vær kreativ denne julen!

Finner du ikke kreativiteten, kan jeg hjelpe deg her og:
Dette produkter selger jeg i min Eplabutikk,  JannePannes:)


Se HER



- Janne

4 kommentarer:

  1. Wow!! såå flott det ble!
    Det er mange år siden jeg lagde noe med trolldeig, så dette vil jeg prøve:)
    Tusen takk for idè og oppskrift!
    Ha en fin adventstid!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Sød ide.
    Det er virkelig længe siden, jeg har leget med trylledej, men du lokker ;-)
    God Jul

    SvarSlett
  3. Meget inspirerende blog og skønne billeder :-)
    Sikke en fantastisk idé med trylledejen.

    Mange hilsener, Sussi

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...