torsdag 22. mars 2012

Drivhus av flasker, del 2! Slik gjør du det:

God kveld i stugo:)
Her kommer eldstemanns`og mammas drivhusprosjekt, fullt ferdig:)
-med pynt å alt;)

Du trenger:

...frø til såing




brusflasker, potter, tapetkniv







jord...







...pynt:)






Gjør så slik:

Sett jord i potte, og så de frøene du vil. Det står anvist på baksiden av frøpakningen når tid på året det er 
    best å begynne å så. Jeg har valgt jordbær, persille og tomater som har forsåing i mars/april. Nå er det såpass varmt at aprilfrø går helt fint:)                             


Skjær av bunnen av brusflasken med tapetkniven. 

Sett brusflasken på potta.
Pynt flasken om du vil:)

Jeg har klippet til remser av papir, papir med mønster:)
Samt hyssing. For sjarmens skyld;)

Ikke glem å vanne ofte. Vann lett. Bruk gjerne en spruteflaske. Det skal ikke dynkes, det er viktig!



Ferdige drivhus av brusflasker her:






Dette er kjempegøy for barna å være med på å lage til:)
Eldstegutten er å sjekker hver dag om det har begynt å spire!


Nå står disse på kjøkkenbenken, så får vi bare vente i spenning og se om det gror...:)


God kveld til deg!

13 kommentarer:

  1. Dette var veldig smart, tusen takk for tipset :) Tror vi kopierer dere og setter igang i morgen den dag :)
    Ha en flott kveld videre :)
    Laila

    SvarSlett
  2. Åh, så fint! Supersøte etiketter:) Krysser fingrene for godt resultat;) Klem

    SvarSlett
  3. Takk for tips,dette er jo genialt:))
    klem
    kathrin

    SvarSlett
  4. Artig idè!! Liker sånne kreative og koselige løsninger. Lykke til;) Anita

    SvarSlett
  5. Suuperlurt og kjempesøte etiketter du har dekorert..blir riktig glad av å se på =)Jeg må få skaffet meg en liten bunke med søtt papir til dekor..Takk for lurt tips =)

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Såå fin voksduk du har...ser stoff og stil selger slike..så jeg tenker jeg skal bestille noen i to tre forskjellige farger..sort blir nok en av dem =)))

    SvarSlett
  8. Utrolig smart! (fant dette innlegget via Hjerterom ( http://elvirreblogg.blogspot.com ) Sånne skal jeg jammen gjøre. Setter du bare flaskene ned oppå jorda?

    SvarSlett
  9. Supert tips! Og det ble veldig fint! Har lagt til innlegget på Pinterest. :)

    SvarSlett
  10. Lure små drivhus av flasker :)
    Hyggelig at du vil delta på min give away, lykke til.!!

    SvarSlett
  11. Så herlige drivhusflasker! Kjempe fint tips!

    SvarSlett
  12. så utrolig smart! :) selv har jeg satt potta oppi en brødpose, "fanget" en del luft i den og lukket igjen med en sånn klips-ting. blir spennende å se om det spirer! ^^

    SvarSlett
  13. Nydelige drivhus og jeg elsker dymomaskin :) Må prøves når det bare blir litt varmere!

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...