søndag 17. april 2011

"Syndefullt Gode Kjeks..."

"Å, denne her var god, jeg tar en til jeg..." (sitat sambo)


Ja, jeg startet dagen med å bake kjeks i dag, har tenkt på det lenge...jeg kjøpte for en tid tilbake et koselig skilt med en oppskrift på..."Syndefullt gode kjeks". Hvorfor ikke teste den ut?? :) Syndefullt høres bra ut...?
Vel, som sagt så gjort! 

Her er oppskriften:





6 dl hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts salt
2.5 dl mykt smør/flytende margarin
2 dl hvitt sukker
2 dl brunt sukker
1 ts ekte vaniljeessens
2 økologiske egg
3-5 dl hakket sjokolade

Bland mel, bakepulver og salt
Bland smør, sukker og vanilje, tilsett egg.
Bland i sjokoladebitene.
Sett på plate med skje, kjeksene flyter utover så beregn god avstand.
Stekes ved 180 grader til de er gylne, avkjøles på rist.





Ferdig...nam..


Det må nevnes at ting ble gjort litt anderledes da...hihi... ting ble glemt, og noe hadde jeg ikke.
Jeg glemte å ha i brunt sukker, hadde ikke ekte vaniljeessens så jeg brukte ekte vaniljestang;) Blandet to typer sjokolade, mørk sjokolade 70% kakao og vanlig melkesjokolade.Hadde ikke økologiske egg heller, gitt;) Jeg stekte de på 200 grader istedet for 180, dette på grunn av at vi ikke har varmluftsovn. De fløt ikke utover, så man kan med vilje bruke plassen på brettet godt. Mulig dette var på grunn av at jeg ikke hadde i brunt sukker...?? hmmm...


De ble iallefall som oppskriften tilsier: Syndefullt gode...til tusen...kjempegode faktisk!! 
Må prøves!! :))

Har ellers nydt dagen med gode venner i dag. Først en tur langs nydelige Alby, deretter grilling... herlig!

Ha en flott søndagskveld videre.

klemklem:)

4 kommentarer:

  1. De så aldeles nydelige ut ja, den oppskriften må prøves :)
    Utrolig flott blogg du har, legger meg til som følger:)
    Ha en flott Påske
    Laila

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselige spor i bloggen min. De kjeksene ser deilige ut,mmm. Artig med oppskrifta på din egen måte,he,he. Legger meg som følger hos deg, for du har en kjempefin blogg.

    Ha ei flott påske.

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Så oppskriften på Kremmerhuset i dag, og tenkte på deg og innlegget ditt :o)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Snakk om å få vann i munnen:)såg deeilige ut;)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...