torsdag 24. november 2011

Strykejern og stearin


Jepp, her kommer torsdagstipset:
Stearin og strykejern.
Sammenheng??




Ja da, det er det så absolutt!
Det kan jo skje at lys renner over, eller drypper på duken...
Kjedelige greier, ikke sant??

Tips for dagen:

Ta litt tørkepapir, legg over stearinen på duken, stryk på med varmt jern og...
Vips, så sitter stearinet fast i papiret istedet.
Gjentas til det er vekk.
Viktig: stryyyk over, ikke press. Vi vil ikke ha svimerker!

Dette er et gammelt og kjært tips, men det er kanskje noen der ute som
ikke har hørt om dette??

:)

I kveld kommer det noen bilder av tingene mine som jeg har laget til 
årets julemarked!

*noe har jeg rett og slett ikke fått tid til å lage desverre, men men*

Gleder meg til å vise dere:)
Kanskje det er noe som vil friste??

Travelklem fra Janne:)

2 kommentarer:

  1. Ja dette er et gammelt og lurt knep:)
    Et annet knep med strykejernet... om du har oljet gulv, og får dype hakk eller groper, så legger du over en fuktig klut og stryker over, og vips er hullet borte:))
    Jeg måtte stryke så å si hele stuegulvet en gang vi hadde besøk av stiletthæler:))
    Blir spent å se hva du har laget til julemarkede!
    Ha en fin dag!
    Klem Janne

    SvarSlett
  2. Heisann:)
    Det gamle er noen ganger det beste...lærte dette knepet av min mor:)
    Gleder meg til å se det du har laget til julemarkedet:)

    Ønsker deg en fin torsdag videre:)
    Klem Marianne

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...