tirsdag 7. juni 2011

Ugler, klemmepunger og kakesaker:)


Jeg har sydd klemmepunger til julemarkedet i år, og her er en liten sniktitt på to av de som er ferdige:)
Jeg har lagt min elsk på UGLER da jeg synes de er ufattelig kule dyr, og man finner alltid herlige mønstre nå om dagen med tøffe uglemotiv:)


 To eksemplarer:)


 Et nydelig mønster dette her, Tilda Design. I tillegg her har jeg sydd på blondekant med en liten søt blonderosett på høyre side av klemmepungen.




Blonderosett:)



Uglemotiv, stoff fra Stoff og Stil.

...og selvfølgelig min egen navnetag "JannePanne" :)

Lyst på en? Send meg en mail! ;)

Her kommer også oppskriften på Bringebærcupcakes:

12 cupcakes grunnoppskrift
(forvarm ovnen til 175 grader)

3 egg
2 1/2 dl sukker
1 ts vaniljesukker (piskes sammen hvitt)
100 g. smør
1 dl. melk (smelt smøret og hel i melken i eggeblandingen)
3 1/2 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 klype salt (dette vendes inn i forestående røre)
skall og juice fra en stk sitron
kakestrø eller annen pynt


Bringebærglasur

3 dl melis
150 g. Philiadelfiaost
friske bringebær(eller fryste)
samt ekstra til pynt

Anbefaler å legge frosne bær på tørkepapir el.l. slik at vannet får trukket seg ut. Jeg gjorde ikke dette, glasuren ble litt for flytende. Men, like god!:)



1 kommentar:

  1. Hei! Det var kjempe fine "klemmepunger", så flink du er!! Mmmm.. elsker cupcakes, dine bringbær-cupcakes så kjempe saftige ut! :) Ha en fin kveld! Klem fra Sigrid :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...