mandag 17. oktober 2011

Malt første strøk på bordet, og et lite tips til deg:)



Har malt grunningen i dag, og jeg kan se hvordan det hvite
forandret hele bordet!
Deilig!




Som jeg sa til en venninne i dag... at jeg ikke har tenkt på å gjøre dette før!??
Vi har hatt denne spisestuen i vel 9 år nå, og tanken har faktisk
ikke falt meg inn...jeg har hele tiden tenkt på ny spsisestue i den mening
 at vi måtte kjøpe ny. Og det er det ikke alltid muligheter for.
men male... JO! det kan vi gjøre:))




Bordet har beslag på sidene som jeg egentlig ikke skulle male over, men...
Jeg "bomma" litt med penselen... eh.... så jeg feide over og malte de.
Mulig jeg skal få de frem ved å pusse litt, kan kanskje bli litt kult??




Da hele bordet er skrudd fra hverandre gjordet det jobben med å male så lettvint!
Tok ikke lange tiden heller!

Tips:
Skru av bordbena om du tenker å male bordet ditt, går ti ganger så kjappere å
male hvert ben når man bare kan snurre det rundt med den ene
hånden og male med den andre. 
( er veldig lurt å bruke tida det tar på å skru av bena så slipper du å kravle rundt på knærne når du skal male de... auau, og tungvint!)

Mens det nå står til tørk i kjeller, skal jeg nå i kveld male lister rundt
det ene vinduet i stua...uff, det trengs. Etter å ha tent lys i hytten og pitten
i årene som har gått, blir ikke lister veldig pene etterhvert. Sot sot sot...

Får vel sette i gang, ha en god kveld!
:))





5 kommentarer:

  1. Vi har malt vårt spisebord hvit også for et par år siden og har ikke angret på det. Det var som å få en helt ny stue.

    Hvilken type maling bruker du? Vi har brukt vanlig oljemaling, men etter som jeg har forstått kan det være lurt å male med gulvmaling. I hvert fall på bordplaten hvor det er mest slitasje.

    Fint ble det i hvert fall og jeg gleder meg til å se bilder av det når det er ferdig og plassert i stuen igjen.

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  2. Oi, dette ser supert ut!
    Jeg gikk selv noen runder med meg selv i fjor om jeg skulle male eller ei...Det er gammelt eikebord og arv etter mine foreldre, men i fjor ble det hvitt gitt - og mye mye finere:o)
    Blir spent å se når du får alt på plass igjen.
    Ha en fin kveld i malingen!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Supert bord !
    Skikkelig fint å male det.
    Her har vi og malt salongbordet og jeg er så fornøyd!
    Kos deg videre med malingen,du er flink !
    Klem Anne

    SvarSlett
  4. Det blir kjempefint. Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

    Ha ei flott uke

    Klem Bente

    SvarSlett
  5. heia!
    Tusen takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min! :)
    Synes bordet ble kjempe fint. Har hatt et slikt stuebord selv og vurderte å male med beslagene stoppet meg! Det blir morsomt å se det ferdige resultatet.. men ben og alt :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...