onsdag 25. mai 2011

2.etg, husets stolthet og et spm om et gammelt prydhåndtak...noen som kan hjelpe?


Jeg vil vise litt mer fra 2. etg. i dag, husets stolthet...:)

2.etg. er den etagen i huset som har fått gjennomgående oppussing fra topp til tå:)
Vi er ennå ikke ferdige, nå er det nytt bad som skal til. 

Bildet er fra pipa i huset, som går fra kjelleren og opp. Den ble ny  i fjor, og den ble vi veldig fornøyd med! Vi ville beholde mursteinen som opprinnelig var der, ikke dekke den over.  Det er også denne type murstein som skal inn på veggen på det nye badet, forresten:) Vi har jo revet mye i denne etg., og vi har mye murstein til overs som vi har tatt vare på.

Og så noen bilder fra karmen på soverommet vårt, fake roser...:)
Jeg er egentlig imot falske blomster, men akkurat i 2. etg. kommer jeg til kort...de blir alltid glemt, uten unntak:)




De her er faktisk veldig fine til å være falske, kjøpte de på Frøken Fryd for et par år siden:) 
Fint vær har vi i dag også, se foto, selv om vinden tar i litt. 

Jeg har en gammel kommode stående på soverommet vårt, med de skjønneste prydhåndtak... 
Kommoden har jeg vært så heldig å fått arvet etter min mormor og bestefar, den er fra mormors barndomshjem.

Lurer på en ting...





Noen som har sett disse håndtakene før, vet litt historikk etc.? 
hmmm...
Kommoden er helt sikkert fra 1900 tallet engang...alt jeg vet.

Ha en finfin dag alle sammen! 

Klem Janne:)



5 kommentarer:

  1. Å jaaa....det er så tøft med litt murstein her og der,og når du skrev du skulle ha på badet tenkte jeg med en gang på badet/soverommet til hun som eier Milla Boutique...sett det???Helt RÅTT!!!!!!!!!
    Pipen blir også kjempefin,og den lysekronen var jo bare fantastisk!Herlig:))
    Dere får det kjempefint!!!!!
    toveklem:)

    SvarSlett
  2. Elsker sånne murstein..
    Kjempefin lampe også.
    Kan desverre ikke hjelpe deg m de utrolig flotte håndtakene.
    Klem Bodil

    SvarSlett
  3. Jukseblomster må til her og der, har en del av dem. Ser utrulig ekte ut. Nydelige håndtak.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Den lampa i taket er bare sååå fin. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den. Ønsker meg såå en slik :O) Vi har også noen jukseroser :O)

    Nyt kvelden!

    Carinaklem

    SvarSlett
  5. Koselige bilder! Og ja, det er lett å glemme blomster i noen rom, så fake gjør vel ikke noe på soverommet! ;)

    Kjempe fine håndtak, men kan dessverre ikke hjelpe deg..
    -Mari

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...