mandag 15. oktober 2012

En liten cupcake til besvær


Heisann!
Du verden for en stor respons på gi bort`n allerede nå... Like it!  :))
*Den portemoneèn er jo innmari fin da* 
Klikk her om du vil vinne en søt portemonè fra Becksøndergaard.

Helgen som gikk...ja, den kom og gikk:)
Hurrameirundt hele helgen føler jeg, bursdager 3 (!) dager på rad... hoho:)  moro, slitsomt og innmarri koselig:)



Dette var en liten cupkake jeg skulle gi bort til bursdags "barnet" på søndag...
Ble fin den, utenom at den tilslutt blei litt for klissete.
Hvordan skal de lages? Eller bevares?
Kaldt, eller i romtemp??
Hm.
Jeg satte den i kjøleskapet etter den var ferdig pyntet, og tok den ut litt før vi skulle dra...
skulle ikke gjort det, nei... 
Pytt, pytt, ble da masse gode kaker læll... ;))




Tilbake til bursdager.
Eldstegutt var som sagt bedt bort til kamerater både fredag og lørdag.
Hva skal en gi? 
Det er ikke første gangen jeg gjør dette:
Vedkubbe med ei pengelapp rundt;)
Mer spennende enn en konvolutt, og "pengen" kan bursdagsbarnet spare eller kjøpe seg noe han har lyst på.
Enkelt og greit:)
 Enklere for oss som foreldre også  som hele tiden må ut å kjøpe disse gavene;)
Har du andre morsomme tips?

 Jeg må også vise hva jeg har bestilt av flinkeste Gøril




Vest til mellomste på 2


Vest til minstejenta på 1



Hun er helt rå med pinner, og strikker så mye lekkert!
Disse to vestene betalte jeg 350,- for, sååå fine!
De var begge litt store, men de er allerede blitt brukt flere ganger her hjemme:)
Litt huskaldt i dette gamle huset om dagen, så de kommer godt med!
Garnet er mykt og deilig, klør ei... og det er super viktig.
Husker dessverre ikke helt hva garntype hun brukte på hver vest, men fine farger og herlig mykt er det!

Oppdatering! :
Den lyseblå vesten er strikket med deilig babyull, med dobbel tråd.
Den lilla vesten er strikket med alpaca/silkegarn fra Viking.  

Vil du bli inspirert, så titt innom bloggen til Gøril her!!!
 ........

Du, i morgen kommer det en liste over sponsorer og deltakere til bloggtreffet på Røed Gård!
Mer info finner du her
Mange flotte bloggere har meldt seg på, men det er fortsatt noen få ledige plasser igjen!
Hiv deg rundt og meld deg på!:))

Phu...langt innlegg dette ble;))

Håper du har kost deg:)

Klem Janne:))

5 kommentarer:

  1. Vi var i bursdager og i gullbryllup i helgen, så vi har også vært travle... I den ene bursdagen var det bundet penger på en høstkvist ... skikkelig pengetre.
    Hos oss er det populært å putte pengene inn i en ballong før man blåser den opp. Og så må den som får gaven sprekke ballongen for å finne pengene. Det syntes tiåringen var stas i en laaang periode da han var yngre :)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Hørtes ut som en hektisk helg ja, så får håpe du rekker å trekke pusten i løpet av uka! :)
    Nydelige stikkevester du viser fram også! Har en snill lillesøster som er helt rå på å strikke, så må kanskje tipse henne... Det nærmer seg jo jul! ;)
    Ønsker deg en finfin dag!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  4. Så utruligt nydelige vester,dei var bare heilt skjønne og så lurt med vedkubbe og penger rundt,ein super ide å ta med seg:)
    Skjønneste cupcakes'en:)
    Her er det nok ein flott høstdag så den må snart nytes ute,herlig med slike dager uten regnet:)
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Har nok ikke tips til oppbevaring av muffins,
    jeg setter de i kjøleskapet og de blir like klissete hver gang;D
    Bursdagsvedkubben har jeg aldri sett maken til, for en herlig idè. Jeg er mest glad i å gi bort gaver men så kommer en til den alderen da det faktisk er mer stas å få penger fordi man ønsker seg en stor ting i stedet for ti små. Da har jeg puttet pengene i en eske eller på et lite glass som jeg har pyntet:)

    Skjønne vester:) Var innom og så litt på bloggen til Gøril og der var det jammen mye fint - dit tar jeg turen tilbake:)

    Håper du har det godt,
    varm klem:)

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...