onsdag 10. oktober 2012

Middag laget med vaffeljernet?? Jaddaaa:)


I dag tidlig våknet jeg 20 min for sent... jaiiiks!
Første gang siden skolestart at det ble STRESS på morgenen!
Jeg og tre barn.... det ER litt å gjøre på morgenen for å si det sånn.
To bleiebarn og en selvstendig guttekar (som heldigvis klarer seg selv om morgenen...!)

Never again!
Slumreknappen er herved satt i bruk....!!

Men, dagen ble fin den vettu, ikke noe problem:)
I går fikk eldstegutt en ganske så fin bok fra skolen, og ut av den ble det en ny rett til middag i dag:




Grønnsaksrøre i vaffeljern

4 store poteter
4 gulrøtter
2 ss fersk persille
2 ss fersk gressløk
1 egg (jeg brukte 2)
30 g smør
salt

Riv poteter og gulrøtter på rivjern, bland inn persille, gressløk, egg og smeltet smør.
Rør sammen.
Stek i vaffeljernet. Spis!

Ved siden av hadde jeg salat med avokado, stekte kalkunpølser og aioli som en liten smakstilsetning.
Samt fetaost med olje, hvitløk og oliven.
Ungene digget det.
Noe annet, noe nytt og spennende:)


Mmmm!!!




Her ser dere at jeg mulig skal begynne å prøve meg på litt strikk...
Nei, det blir ikke en skappelgenser, de er å se overalt nå;)
De er fine, men selv om det er enkel strikk, så må jeg lære å strikke enkelt først, hihi.

Vet du.. jeg har en råfin give away på gang, følg med de neste dagene....
Hint...

*Becksøndergaard*


God klem!


12 kommentarer:

  1. Hei skjønne deg:)
    Huff stakkars deg for din start på dagen,men godt det gjekk fint då at dere kom dere ut,eg må aldri ut om morgenen så eg beundrer dere som får komt alle ut når dere skal:)
    Så godt det såg ut med ein slik middag,nam og sunt i tillegg,verdt å prøve her?:)er litt lei av alle skappelgenserene eg,trur at eg ikkje heilt passer det,skulle vært høg,tynn og med lyst hår,hihi eg har normal høgde og mørkt hår så eg kjøpte meg ein meir normal str på Bohus så sleppe eg å strikke og:))
    Ein skjønn kveld til deg!må sjå litt på Farmen ikveld tenker eg:)
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Nice! For et genialt tips!
    Middag i vaffeljern MÅ jo bare blir suksess! ;)
    Ha en fortsatt god uke :)
    Snaaaart helg! klemklem :)

    SvarSlett
  3. Dette så jo bare helt nydelig ut, må kansje se om jeg kan få dette til da:))
    Har forresten just kjøpt meg en brødbakemaskin hihi, så kan den bake mens jeg syr:o))
    Vittig at du har sett slike klesklypelykter...jeg googlet men fant bare klyper rundt ei blomsterpotte..( + mine egne bilder da hihi)
    Ha en kos kveld - her blir det også farmen:)
    Klemmer herfra:)

    SvarSlett
  4. Dårlig tid på morgenen er det verste som finnes,
    for meg ødelegger det rytma resten av dagen også - kjedelige greier!

    Jeg har faktisk laget omelett i vaffeljern før og til og med blogget om det;)
    Denne oppskriften har jeg ikke sett før og den må helt klart prøves!
    Og jeg vet at jeg kommer til å delta i giveawayen din;)

    God kveld til deg,
    og god klem:)

    SvarSlett
  5. Okei okei, så det er der det skjer:))) Men jeg brukte ikke metallboksen hihi:)
    det blir jo som smør på flesk:o))) når en skal ha glasset inni alikevel..
    Takker for linken!:)

    SvarSlett
  6. Hei Janne:)
    Uffda, litt over en start på morgenen i dag da..
    skjønner at det kan gjøre en litt vel stresset ja:-/
    Dette så og hørtes skikkelig godt ut da:)Takk for det spennende middagstipset:)

    Ps. Jeg synes kyllingfile blir supersaftig om du marinerer dem lenge og steker dem så vindt i pannen:) Mine ble helt supersaftige:-D
    God natt skjønning;)

    SvarSlett
  7. Så spennende oppskrift. Dette må prøves.
    Takk for titten!
    Anita

    SvarSlett
  8. Dette så virkelig godt ut!! Kanskje jeg får eldstemann til å spise grønnsaker når det ser ut som vafler, hihi;)

    SvarSlett
  9. Det så kjempe godt ut og så delikat:)
    Gledeer meg til den 24.11
    klem
    Liza

    SvarSlett
  10. steikji så kjekk middag!!! detta må eg prøva... eg har lampe diy i dag, er så sinnsykt stolt... hehhee... den ble sååå fin... hehe... :) *selvskryt*

    Gleder meg til give away :)

    Klems Diana.

    SvarSlett
  11. Håper du får en bedre start på dagen i morgen;)
    klem

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...