søndag 3. april 2011

Litt strikk, litt stoff:)




 Her er tekstilene jeg fant på Fretex i går... jeg saumfarer alltid loppemarkeder eller andre bruktbutikker etter gamle tekstiler. Man vet aldri hva man finner, og enhver skattejakt på slike steder er alltid like gøy:) Noen ganger finner jeg mye, andre ganger ikke en eneste grytelapp engang... ;) Vel... grytelapper er ikke akkurat øverst på ønskelisten vel og merke...jeg fant faktisk noe som kan ligne grytelapper, men disse(over) er heklede løpere. Jeg skal ikke legge de på bordet, de skal klippes og sys om til noe annet rart. Hva det blir, gjenstår å se;) Har en liten ide som surrer rundt i hodet;)


Andre stoffer jeg fant var disse. Den grå duken med blondekant skal jeg klippe opp, ville kun ha blondekanten. En rund, hvit blondeduk fant jeg også, skal mulig brukes på trommelen ute på terassen:) En gammel gardin ble også med hjem...skal sys om til en stooor pute, til pallesofaen... Liker litt farger innimellom!Og litt volum. Synes det kan passe godt til både hvite, grå og andre små og store blomsterputer. En ren og skjær miks av alt mulig. Blir spennende å se! Gleder meg vilt til å begynne på pallesofaen til uka nå, det KLØØØR i fingrene! :))


Se denne teknikken! Er den ikke festlig? Fikk vist den frem i dag, dette er en prøvelapp som har blitt strikket.. Utrolig festlig måte å strikke på, kun rett og vrang....artig! Teknikken heter skyggestrikk. Bildene er tatt slik at det første bildet er tatt på skjeva(lappen ligger skjevt), det andre bildet er blitt tatt rett foran strikkeeksemplaret. Så lett kan det faktisk gjøres, og så artig blir det faktisk seendes ut! 

Litt strikk og stoff fra meg i dag, ha en fin søndagkveld!

2 kommentarer:

  1. Heisann!
    Takk for koselig kommentar hos meg, og fordi du har lagt deg til som følger ( ..har jeg sagt det til deg før forresten, ble litt usikker..)
    Herlige stoffer, og kjempekult med skyggestrikk da! Aldri hørt om eller sett før, men knall var det!!
    Ha en fin fin kveld!

    SvarSlett
  2. Mange fine stoffer du har funnet! Og den skyggestrikken var tøff:)Gleder meg til å se hva stoffene ender opp som og hvordan pallesofaen blir:)
    Ha en fin uke!
    Klem fra Janne

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...