tirsdag 4. september 2012

Matpakkestæsj



Ny matpakke.
Hver dag:)
Tips for travle foreldre...
...smør kvelden før, og spar verdifull tid om morgenen! *hørt den før, sier du?;)*

Jeg liker å spise frokost med ungene om morgenen, det er fint å starte dagen slik synes jeg:)
Selv når jeg må på jobb.
De tilbringer mye av tiden sin på skole og i barnehage, så denne lille stunden om morgenen vil jeg ha sammen med de. Nå er vi en skikkelig "korn"-familie der frokosten går i God Dag Frukt fra Axa og i havregryn.
Veldig enkelt og veldig godt!
..og sunt.
Visste du at havre er verdens sunneste matvare?




Brødskiver med ost og skinke, agurken i liten boks *hater selv at brødskiva blir blaut pga agurken* og knaskegulrøtter ved siden av.
Sikkert mange som er mer oppfinnsomme enn dette, men det funker for eldstemann.
Dere har sikkert lagt merke til papirposen?
Råfine papirposer til matpakka, og skikkelig koselig:)
Nå, når han lærer seg å lese, blir det jo ekstra stas å få en hilsen hjemmefra:))

Fin tirsdag til deg!:)
Har fått flere bestillinger på posebukser *jippi* så nå skal jeg sette i gang med de mens lillemor skal ta en lur.
Hun har vært kjempeflink jente hos fotografen i dag, spent på resultatet!

11 kommentarer:

  1. Kjempesupert tips:)morgenene er travle,eller ikkje så masse her for eg har ikkje noko formiddagsjobb då!eg beundrer dere som skal ut alle om morgenen:)
    Så gøy at du har fått fleire bestillinger på posebuksene,dei er jo så fine:)
    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. De posene er kjempefine! Høres ut som om du har gode matpakkevaner:-) her i hus er det mannen som lager matpakker, johoo;-). Kos deg masse på date i kveld! Klem

    SvarSlett
  3. Så fine de var de matpakkeposene! Det gjør jo matpakka ekstra god, når innpakninga er så fin! ;)
    Jeg lager alltid matpakke til meg selv kvelden i forveien, mens de små får alt av mat i barnehagen, og det er ganske så deilig i grunn!!!
    Ønsker deg ei fortsatt fin uke!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  4. Matpakker er ikke min sterkeste side, nei.. Men det hender jeg lager de kvelden før.. ;) Lillejenta blir alltid glad når jeg slenger med noe ekstra; Småtomater, gulrøtter, ritz-kjeks, sukkererter... Det enkle er ofte det beste..?
    :)
    LenaE

    SvarSlett
  5. Jeg har ett nært forhold til matpakke.
    Så fint at dere har en hyggelig frokost sammen før dagen starter.

    Når jeg skal ut og kjøre bil, så smører jeg med meg en matpakke. Ikke når jeg skal på butikken da, men når jeg skal kjøre noen timer.
    Hvis jeg ikke har med matpakka, så blir det pølser med bacon og annet usunt.

    Klem Inger

    SvarSlett
  6. Om jeg hadde vært en liten tass, hadde jeg blitt gla for en sånn matpakke :) og ja, det er lurt å smøre dagen før - men husker jeg det? neida..så da blir det heller stress om morgenen. Festlig..Jeg lager forøvrig noe lignende som dette, med unntak av den fine posen :) men en liten boks med litt ekstra godt, det setter de små så pris på :) tusen takk for at du tok deg tid innom bloggen min - og la igjen et spor. Jeg tror jeg følger deg allerede, det skal herved sjekkes - du har en fin blogg som jeg er for sjeldent innom- Men det kan jeg jo gjøre noe med :) ønsker deg en nydelig dag! klem :)

    SvarSlett
  7. Er i matpakkemodus her også for tiden, jeg har akkurat bestilt matbokser med flere rom i og gleder meg til de kommer:) Når det gjelder selve matpakka så vil A helst ha det samme hver dag. Dette er typisk ved autisme og kan kanskje virke kjedelig og lite variert. Men han har heldigvis gode matvaner og akkurat nå er det brødskiver med leverpostei og druer (ikke på skiva altså;) det går i. Egentlig litt greit at det er det samme hver dag, da slipper jeg å tenke om morgenen;D

    Håper du får en strålende torsdag,
    god klem:)

    SvarSlett
  8. Fantastisk blogg du har:)
    Ble tipset av Petrus og Petrine, på bloggtreff for litt siden, men jeg tror jeg har vært innom med jevne mellom rom før også.
    Morsomt å følge deg.
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  9. Herlig innlegg!
    Sunn og god matpakke er så viktig,
    Og de posene var bare superskjønne!
    Herlig! :-))

    Ønsker deg en finfin kveld, og tusen takk koselig hilsen hos meg :-)

    Klem fra Trine

    SvarSlett
  10. Herlig! Har de posene selv, og de er superkjekke, en gang i blant! ;)

    -Mari

    SvarSlett
  11. De matpakkeposene er så fine! Gode matvaner og sunne matpakker er viktig for både liten og stor!

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...