torsdag 3. mars 2011

NIB`s utfordring for MARS:)

Ja, dette er jo en meget fin anledning for meg som "nybegynner"blogger
å vise frem kjøkkenet mitt! Det blir første gang her inne. En liten titt i hjørnet får dere...
-Min favorittkrok på kjøkkenet:)






 Kjøkkenet i vårt gamle hus er lite, men helt ok å bruke. Selvfølgelig ønsker jeg meg mitt drømmekjøkken som så
mange andre, men det må komme
etterhvert. "En dag....en dag..." ;) Kjenner du til den?

Her kommer det bilder fra kroken min...detaljer, detaljer:)

En liten minikrukke fra Fretex, nydelig gulfarge!



 En dekorativ flaske med chilli og noe annet... fikk den for mange år siden(fra Italia) men nå gjør den seg best som pynt! Ikke spisbar med andre ord... :)


 Basilikum hører med på et kjøkken...gir en fantastisk smak til mange retter! Bruker det mye!

.


 Her er det en gammel kjøttkvern som vi fant i kjelleren da vi flyttet inn her, mye mer 
artig å ha den fremme slik på en hylle istedet for gjemt i en skuff! Den er fra besteforeldrene til mannen i huset. Vi bruker den til bl.a. å kverne poteter, fisk og kjøtt.


 En DAB radio kjøpt på Kremmerhuset for noen år siden. Love it!



Denne gamle "Kogebog af M. Schulze" kostet meg kun 20,- på et bruktmarket i fjor sommer. Den er veldig slitt og veldig gammel, årstallet er1895.  


  "M. Schulze var fhv kjøkkenchef ved Victoria Hotel, nu kjøkkenchef ved frimurerlogens restaurant i Kristiania" (sitat fra boken).



 Boken har en gammel avis limt på innsiden av bokryggen.
Enkelte ord som "Tyrihans", "...Ole Høilands...", "...politiske Dagblad...", ..."enseste norske maskine...", kan skimtes og leses(såvidt...).




Dette er også en gjenstand fra kjelleren i huset, et gammelt spann fra Jon. Ertnes. Ertnes Kjøtt AS  er Moss` beste kjøttvarehandel, og den har eksistert i mange år.Handler der når vi skal ha skikkelig biff:))  Dere kan lese litt info her om dere er interessert:)




 Kakaoboks fra huset. Da jeg fant den fant jeg også små, søte former som muligens skal brukes til å lage marsipanfigurer, litt usikker. Veldig søte:)


 Flaske fra loppis:)





Håper dere har kost dere med bilder! Selv om det ble endel denne gang;)

Klemklem:)

5 kommentarer:

  1. Koselig kjøkkenkrok med mange flotte detaljer!
    Lykke til hos Nib.
    Ha en fin dag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. En aldeles nydelig kjøkkenkrok!!! Elsker fargevalgene dine :D Nydelig, sjarmerende og gammeldags :)

    SvarSlett
  3. Heisan!!!!!! Fra Moss?????? Mange fine ting du har!!!!! Ønsker medg en slik gammeldags radio!!!! Klemz

    SvarSlett
  4. Her var det mange kjempefine gamle skatter!!! Lykke til i utfordringen, og ha en fortsatt fin torsdagskveld :)

    SvarSlett
  5. Kokeboken var jo helt fantastisk! Legg ut noen oppskrifter, da vel ;)

    Hilsen Kristian

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...